۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶

در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU)؛

ثابتی: تا زمانی که اسرائیل باشد، دنیا رنگ آرامش را نخواهد دید

ثابتی: تا زمانی که اسرائیل باشد، دنیا رنگ آرامش را نخواهد دید

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که به دلیل وجود رژیم آپارتایدی و فاشیستی اسرائیل، امنیت و صلح در جهان به مفهومی خیالی و دست‌نیافتنی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین ثابتی امروز (دوشنبه ۲۳ مهر ماه) در سخنرانی خود اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU)، اظهار کرد: امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که به دلیل وجود رژیم آپارتایدی و فاشیستی اسرائیل، امنیت و صلح در جهان به مفهومی خیالی و دست‌نیافتنی تبدیل شده است و به واسطه جنایات آن‌ها، مفاهیمی مانند آزادی و حقوق بشر معنای واقعی خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: جالب است که آمریکایی‌ها می‌گویند اسرائیل نمونه‌ای موفق از لیبرال دموکراسی در خاورمیانه است. این موفقیت در چیست؟ در آزادی و حقوق بشر یا در قتل عام و جنایت؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که اسرائیل وجود دارد، دنیا رنگ و بوی آرامش را نخواهد دید.

اعضای هیئت پارلمانی ایران در اجلاسیه IPU، صدای مردم مظلوم غزه و لبنان هستند

همچنین ثابتی در گفتگویی در حاشیه نشست کمیته‌های امروز IPU که در ژنو در حال برگزاری است، گفت: فضای عمومی اجلاسیه IPU که نمایندگان مجالس قریب به ۱۸۰ کشور دنیا حضور دارند، دو قطبی است؛ مانند هر جای دیگری که یک دو قطبی خیر و شر وجود دارد. بسیاری از کشورهای غربی مانند اوکراین و متحدانش می‌گویند چرا سازمان‌های بین‌المللی برای جنگ اوکراین و روسیه کاری نمی‌کنند و بسیاری از کشورهای دیگر و عمدتاً کشورهای مسلمان معتقدند مسئله اصلی امروز جهان، مسئله غزه است.

وی در ادامه تأکید کرد: در این میان تلاش تمام اعضای هیئت پارلمانی- دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در این اجلاسیه -که هم‌زمان در نشست‌های مختلف در کمیته‌های مختلف حضور دارند- بر این است که صدای مردم مظلوم غزه، فلسطین و لبنان باشند، چرا که این نشست‌ها برای هر کشور یک فرصت است تا بتواند صدای خود را بیشتر به گوش دیگر اعضای اجلاسیه برساند.

ثابتی ادامه داد: مسئله اساسی اینجا است که در مجمع بین‌المجالس جهانی (IPU) که تقریباً همه کشورهای دنیا اعم از کشورهای غربی، شرقی، مسلمان، غیرمسلمان، عرب، شرق آسیا و … حضور دارند، صدای مظلومان فلسطین و لبنان را به گوش آن‌ها برسانیم.

نماینده مجلس ایران در مجمع بین‌المجالس جهانی(IPU) با اشاره به صحبت‌های خود در این مجمع در دفاع از مردم فلسطین، اضافه کرد: در فرصت کوتاهی که پیش آمد، بنده نطقی ارائه کردم مبنی بر اینکه با وجود اسرائیل دنیا رنگ آرامش را نمی‌بیند. در راستای همین هدف در دیگر نشست‌های موازی جنبی اجلاسیه تلاش شده این مسئله پیگیری شود و تا آنجا که بنده اطلاع دارم، تقریباً نکات محوری تمام جلسات رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با مسئله فلسطین است.

ثابتی تصریح کرد: تلاش دیگر نمایندگان مجلس ایران در اجلاسیه IPU مانند خانم آزاد، آقایان شارلی انویه‌تکیه، باقرزاده، متکی، نبویان و تقریباً هرکدام از نماینده‌ها که به نمایندگی از هیئت پارلمانی-دیپلماتیک ایران در این اجلاس حضور دارند، هم بر این است که چه در گفتگوهای دوجانبه با دیگر هیئت‌ها و نمایندگان پارلمان کشورها و چه در مجامع عمومی که تریبون عمومی برای بیان مباحث را داریم، از حق مردم مظلوم غزه، فلسطین و لبنان دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش هیئت پارلمانی ایران در اجلاسیه IPU این است که بتوانیم در روز آخر یک قطعنامه به تصویب برسانیم که محتوای آن حمایت از مردم فلسطین و تلاش برای برقراری هر چه زودتر آتش‌بس باشد.

کد خبر 6256599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha